2017. szeptember 25. - Eufrozina, Kende

Horgonyt fel!

2017. június 27. Szerző: Szele Tamás
Kérem, már Széchenyi megmondta, hogy tengerre, magyar. Speciel tenger az adminisztratív okokból nincs, de mióta zavar ez minket? Dunára, magyar, flottánk bíbor vitorláit jó hajnali szél dagasztja, az ellen sápad, ha meglátja halálfejes lobogóinkat, kartácsot közibük, üvöltve fúj az északnyugati szél, meg hasonló marhaságok, elvégre tengerésznép vagyunk.

 

Ja, nem vagyunk. De leszünk. Sosem fogják kitalálni, mivel fogják megközelíteni a szurkolók a vizes vb helyszíneit. Hajóval, kérem. A pesti ember erre azt mondaná, még mindig jobb, mint a hármas metró, de a pesti ember ezt nem mondja, mert eszébe jut, hogy a helyszínek közelében sincsenek a metró vonalának, tehát igenis lehet hajóval közlekedni. Lássuk a hírt.

„A Duna fontos közlekedési útvonala lesz a vizes világbajnokságnak, a Mahart Passnave Kft. és a Bp2017 Világbajnokságot Szervező és Lebonyolító Nonprofit Kft. együttműködési megállapodása értelmében hajókkal szállítják a verseny helyszíneire a nézőket - mondta Szabó Tünde, az Emberi Erőforrások Minisztériuma sportért felelős államtitkára sajtótájékoztatót hétfőn, Budapesten.

Szabó Tünde hozzátette: a 20 percenként járó körjáratokkal tehermentesítik a tömegközlekedést. Közölte, tizenkét új kikötő létesült, az események után a kikötők egy részét a budapesti és a Dunakanyar menti menetrendi hajós közlekedésben használják.

"Időarányosan minden munkával készen állnak az ország történetének eddigi legnagyobb, 18 nap múlva kezdődő sporteseményének lebonyolítására" - mondta.
Úgy határozták meg a fővárosban létesítendő kikötők helyét és számát, hogy azok a rendezvény minden hajós és logisztikai igényének kiszolgálása mellett hosszú távon Budapest turizmusának javára váljanak, illeszkedve a városképbe - jegyezte meg.

Spányik Gábor, a Mahart ügyvezetője elmondta: a cég 14 hajót újított fel az elmúlt időszakban, a hajókat fedélzeti kommunikációs eszközökkel látták el, a beruházás értéke 800 millió forint volt. Közlése szerint 12 új kikötő épült meg, a műszaki átadása a következő napokban várható, azok hosszú éveken keresztül üzemelhetnek.
Négy kikötő a Dagálynál, 3 kikötő Margit szigeten, egy a Batthyány téren, 2 kikötő a Vigadó téren, illetve egy-egy a Műszaki Egyetem előtt és MÜPA előtt létesült, P+R parkolót is építettek. A helyszínek között 250 személyes hajók közlekednek majd. A kikötők egy részében a rendezvény után tematikus történelmi hajóutat alakítanak ki, ezen a magyar hajózás történetével ismerkedhetnek meg, történelmi hajókat állítanak ki. A tematikus túra útvonalának indulópontja a Vigadó térnél található Kossuth múzeumhajó, és a Parlament előtti Lajta monitor hajó lesznek. A további hajókat az Olimpiai parknál, a Margit szigeten, és a Dagálynál létesülő kikötőkben állítják ki.”

Kezicsókolom, tengeri nagyhatalom lettünk. Tizenkét új kikötő. Nem egy, nem három, nem nyolc: egyenesen tizenkettő! Történelmi hajóutak és nevezetes hajóink kiállítása! Tényleg csak attól féltem a külföldi szurkolókat, hogy el ne higgyék a reklámot, mert ha megpróbálnak hajóval eljutni valamelyik verseny helyszínére, aznap már nem látják a szárazföldet, és különben is esélyes, hogy a szmirnai rabszolgapiacon kötnek ki, ahol eladják őket a szalehi kalózoknak evezési célokra. 

Értem én, hogy stílszerű a vizes vb-n hajóval közlekedni, csak ahhoz hajó is kéne – de mindegy. Majd úgy teszünk, mintha az ősöreg vízibuszok működőképesek volnának. A Lajtának lenne hajtóműve. Tulajdonképpen gyönyörű ez a terv, nem is lehetett olcsó, engem csak egy részlet érdekelne: történelmi hajóink közül a Radzeer (illetve Balmoral, illetve Radzeer) hol fog majd horgonyozni?

Tetszik tudni, ez volt az a flottaegység, amelyet Piszok Alfréd és néhány többszörösen visszaeső bűntársa kissé elemelt és saját ügyekben hasznosított az Irrawaddy mentén. 

Ez a cirkáló még hiányzik a világbajnoksági flottából. Pedig ez kéne legyen a zászlóshajó.

Most érkezett

Ezt már olvasta?

Partnerek

Országos Diák és Szabadidősport SzövetségSpecial Olympics HungaryMagyar Paralimpiai Bizottság

Támogatók

Intensive Krav Maga Don Vito - pizzeria & ristorante

Médiapartnerek

 

Kövess bennünket

Facebook