2017. szeptember 20. - Friderika

Michelisz a pole-ért és győzelemért utazott Portugáliába

2017. június 25. Szerző: Speedzone
Michelisz Norbert a fantasztikus hungaroringi TCR-hétvége után feltöltődve utazott el a WTCC portugáliai állomására.

 


"Nem kirándulni utaztam Vila Realba, hanem azért, hogy folytassam a Nordschleifén elkezdett 'mini világbajnokságomat'. Azaz, hogy a pontállással nem törődve, minden egyes versenyt úgy fogjak el, mintha azon dőlne el a vb-cím – mindegyik a legfontosabb, mindegyikből a legtöbbet kell kihozni, mintha nem lenne következő" - írta Michelisz a blogján.
"Portugáliában húsz kilóval könnyebbek leszünk, mint legutóbb, és harminc kilóval kevesebbet nyom majd az autónk, mint a Citroënek és a Volvók. Azonban erre a pályára a büntetősúlyoktól függetlenül is azt mondanám, hogy itt a Hondának kell a referenciának lennie."
"Arra alapozom ezt, hogy hagyományosan erősek vagyunk az utcai pályákon, amelyek általában szűkebbek, több lassú kanyarból állnak és nincsen rajtuk olyan egybefüggő hosszú egyenes, amelyen a végsebesség dominálna. Ilyen Marokkó és Vila Real is: tavaly Marokkóban miénk volt a pole és a pályán Honda 1-2-3-ban értünk célba, Portugáliában pedig Tiago Monteiro nyert az időmérőn és a főfutamon. Azóta ráadásul sokat fejlődött az autónk."
"Vannak rossz emlékeim a 2016-os itteni versenyről, hiszen az időmérőn a Q3-ban hibáztam, a 16-os kanyar kijáratánál hozzáértem a szalagkorláthoz. Ez az egyik legfontosabb kanyar Vila Realban, mert a belső hosszú egyenest előzi meg, és egy jó kigyorsítással sok időt lehet ott nyerni. Nagyon bosszantott a dolog, mert enélkül jó esélyem lett volna a pole pozícióra, amit saját hibából elveszíteni mindig idegesítő. Most külön készültem erre a tavalyi adatokból és belső kamerás felvételekből, mert az időmérő ezúttal is kulcsfontosságú lesz ezen a pályán."
"Portugáliában szinte lehetetlen előzni, a nézők unalmas vonatozásként emlékezhetnek erre a helyszínre, és a futamok belülről sem sokkal izgalmasabbak. Körönként minimum 2-3 másodperces tempóelőny, plusz jelentős kockázatvállalás szükséges itt az előzéshez. Ennek feloldása érdekében debütál a WTCC-ben a ralikrosszból átvett joker kör – kialakítottak egy alternatív, picivel hosszabb vonalvezetést, amelyet minden pilótának egyszer teljesíteni kell a futamok során." 
"Kíváncsian várom, hogy ez mennyire pezsdíti fel az eseményeket, de én nem számítok arra, hogy ettől hirtelen sokkal több előzés lesz. Egyelőre nem gondolkoztam a joker körhöz kapcsolódó stratégián, mert a csapat programjában két plusz megbeszélés is be lesz iktatva, amelyen ez lesz a téma. De joker kör ide vagy oda, a hétvége jelmondata: cél a győzelem!"
 
Vasárnap:
17:00 – nyitóverseny [11k] 
18:00 – főverseny [11k]
 

Most érkezett

Ezt már olvasta?

Partnerek

Országos Diák és Szabadidősport SzövetségSpecial Olympics HungaryMagyar Paralimpiai Bizottság

Támogatók

Intensive Krav Maga Don Vito - pizzeria & ristorante

Médiapartnerek

 

Kövess bennünket

Facebook