2018. július 23. - Lenke

Michelisz szerint a tízbe kerülés is nehéz lehet a nürburgringi időmérőkön

2018. május 11. Szerző: Speedzone
A magyarországi és a nürburgringi WTCR-hétvége között megszületett Michelisz Norbert második kislánya, így a Hyundai magyar versenyzője a szokásosnál kevesebbet tudott készülni.

 


De nem ez lesz az egyetlen problémája a Zöld Pokolban.
"Tavaly hasonló helyzetben voltam, hiszen nem sokkal Mira születése után egyből versenyhétvégére kellett utaznom Marokkóba, most pedig a Nürburgring-Nordschleife következik" - írta Michelisz a blogján. "Őszintén szólva van is bennem egy kis félelem, mert a Nürburgring messze a legtöbb felkészülést igénylő pálya a szezonban, nekem viszont az elmúlt egy hétben nem maradt annyi időm és energiám a készülésre, mint amit elegendőnek tartanék. Nem sokat aludtunk az elmúlt napokban, de amint kiérek a helyszínre, a kötelező programok melletti szabadidőmben próbálom majd behozni a lemaradásomat, és beleásom magam a telemetria-adatokba."
"Már az adatok elemzése sem könnyű, hiszen teljesen más autóval megyünk idén, mint a korábbi években a Nordschleifén. Egyrészt márkát is váltottam, másrészt a TCR-autók más paraméterekkel bírnak, mint a WTCC-ben használt TC1-esek. Ugyanakkor a telemetriázás így is hasznos, mert tendenciákra figyelek. Például, ha Tiago Monteiro tavaly ugyanazzal az autóval jobban oldotta meg a pálya bizonyos részét, akkor az vezetési kérdés, aminek a tapasztalata átültethető a mostani technikára is. Egyébként hiába voltak gyorsabbak a TC1-es kocsik, nem hiszem, hogy idén kisebb kihívás lesz a Nordschleifén versenyezni, legfeljebb a gyors kanyarokban leszünk érezhetően lassabbak a kisebb leszorítóerő miatt."
"Ahogyan már a Hungaroring után is írtam, a Nürburgringgel új bajnokság veszi kezdetét a WTCR-ben. Ettől a fordulótól indul el a hétvégéről hétvégére változó teljesítményalapú büntetősúly-rendszer, aminek következtében a Hyundai marad a maximális, 60 kilós pluszsúlyon, a Honda 20 kilóval lesz megpakolva, az összes többi márka viszont a minimumsúlyon mehet. Ez a Nordschleifén, a szezon leginkább gumigyilkos pályáján halmozott hátrányt jelent számunkra." 
"Valószínűnek tartom, hogy csak egy nagyon konzervatív beállítással tudunk versenyezni, hogy csökkentsük a defekt kockázatát, amit minden egyes plusz kiló növel. Ugyan a gumibeszállító kifejlesztett egy külön keveréket erre a pályára, de nem vagyok biztos benne, hogy ez már első nekifutásra tökéletesen működik majd. Persze bízhatunk benne, ám ez csak a gyakorlatban derül ki."
"Hiába a Hyundai volt a legeredményesebb autó az első két fordulóban, a Nordschleifén szerintem az eddigi egyenlő büntetősúlyozással sem a mi technikánk lenne a legesélyesebb. Itt a döntő tényező a végsebesség a hihetetlenül hosszú egyenesek miatt, és ebben már eddig is az Audi és a Cupra volt a legjobb a mezőnyben, nem a Hyundai. Mivel ezeknél az autóknál még 60 kilóval nehezebbek is leszünk, nagyon nehéz versenyhétvégére számítok." 
"Nem is igazán tudom megmondani, hogy milyen eredményt várok magamtól, mert ezúttal abban sem vagyok biztos, hogy az időmérőkön oda tudunk érni az első tízbe. Nekem az lesz a legfontosabb, hogy Hyundai-on belül tudjak dominálni, és remélem, hogy ezzel a pontszerzésre is lesz esélyem."
"Ha van pálya, amelyen a versenyzői képességek valamelyest ellensúlyozhatják a technikai különbségeket, akkor az a Nordschleife. Én mindig élveztem az ilyen bevállalósabb pályákat, úgy érzem, az erősségeim közé tartozik, hogy jól tudom belőni, mekkora az a kockázat, ami még megéri, és mi az, ami már nem. Kíváncsi vagyok a DTM-bajnok René Rast elleni csatára is." 
"Hasonló a helyzet, mint Gordon Shedden esetében, aki egy másik nívós túraautó-bajnokság, a BTCC bajnokaként érkezett a WTCR-be, hiszen az ilyen versenyzők jelenléte növeli a sorozat és a benne lévő pilóták presztízsét. Mivel már említettem, hogy ez az Audi hétvégéje lehet, Rast pedig a 24 órás versenyekről kifejezetten jól ismeri a pályát, az élmezőnybe várom őt. Ráadásul a szezon pályáit elnézve egyértelműen itt jelenti számára a legkisebb hátrányt, hogy nem hátsó-, hanem elsőkerék-hajtású autót kell vezetnie."
"Tavaly megnyertem az időmérőt a Nordschleifén, azelőtt pedig mindkét futamon dobogóra álltam. Amikor eszembe jutnak ezek a pillanatok, egyre izgatottabban várom már, hogy kiguruljak a pályára, és újra próbára tegyem magam a semmi máshoz nem hasonlítható Zöld Pokolban."
A nürburgringi WTCR-hétvége programja
május 10., csütörtök
11.30-12.10 Első szabadedzés
12.30-13.10 Második szabadedzés
15.30-16.10 Első időmérő
19.45-20.20 Első futam (3 kör)
május 11., péntek
17.35-18.15 Második időmérő
május 12., szombat
11.00-11.35 Második futam (3 kör)
12.20-12.55 Harmadik futam (3 kör)
 

Most érkezett

Ezt már olvasta?

Partnerek

Országos Diák és Szabadidősport SzövetségSpecial Olympics HungaryMagyar Paralimpiai Bizottság

Támogatók

Intensive Krav Maga Don Vito - pizzeria & ristorante

Médiapartnerek

 

Kövess bennünket

Facebook