2018. július 19. - Elília

Sport minden felületen

2017. november 28.
Imádunk focit nézni, de leginkább a tévé képernyőjén – derült ki egy sportkutatásából. A 18-65 éves aktív internetezők körében végzett, nem reprezentatív felmérés arra is rámutatott, hogy még mindig verhetetlen a labdasportok népszerűsége, és bár a nagy eseményeket mindenki követi, csak kevesen látogatnak ki személyesen is a helyszínre szurkolni.

 

Az Invitel tavaly év végén indította el a „Sport minden felületen” című online kutatását, hogy feltérképezze a magyarok sportnézési szokásait, köztük azt is, hogy milyen mozgásformákat űzünk, követünk és mely csatornákat részesítjük előnyben. A több mint tízezer válaszadóval készült felmérésből kiderült, hogy a többség a helyszíni szurkolás, vagy az internet helyett inkább a televíziós élő közvetítés mellett teszi le a voksát.

Mozgási szokásaink az elmúlt években jelentősen átalakultak: a csapatsportokkal szemben egyre többen választjuk a rugalmasan, önállóan végezhető edzéstípusokat, például a futást vagy a kerékpározást. Most azonban kiderül, hogy az egyéni edzésformák térnyerése alapvetően nem befolyásolja a sportnézési szokásokat: legszívesebben még mindig a labdasportokat követjük élőben, elsősorban a futballt, a kézilabdát és a vízilabdát. Emellett kifejezetten szoros kapcsolat figyelhető meg a sportvégzés és szurkolás között a labdarúgók esetében: akik valaha fociztak, szinte minden esetben (91%) követik is a témával kapcsolatos élő közvetítéseket.

Bár általában nem a sport határozza meg a hétköznapjainkat, kiemelt versenyek idején egyből átváltozunk szurkolóvá – és sok esetben szakértővé. Míg átlagosan csupán 10-ből 1 ember figyeli a sporteseményeket, világ és Európa-bajnokságok idején szinte mindenki (98%) a tévé előtt követi a magyar vonatkozású versenyszámokat. A nagy események erősen tematizálják az online közbeszédet is: ilyenkor a megkérdezettek csaknem fele osztja meg véleményét a világgal. A bajnokságokat és világversenyeket követően azonban visszaáll a megszokott rend és csupán esetenként kerül szóba a sport a közösségi médiában, vagy az online fórumokon.

Sportot nézni csak élőben érdemes – állítja a megkérdezettek 88%-a, de csupán tízből egy ember látogat meg hetente személyesen is valamilyen sporteseményt. Az eredményekből kiderült, hogy általában az otthon melegében, vagy barátaink, ismerőseink körében szurkolunk, és ilyenkor is leginkább a tévét részesítjük előnyben (84%) a monitorral vagy a laptoppal szemben.

A nézők számára a csatornák képminősége is egyre fontosabb szerepet játszik: a kitöltők több mint háromnegyede legszívesebben HD-ban követné a mérkőzéseket és 67 százalékuk már rendelkezik is az ehhez szükséges készülékkel. A kiváló minőségű képnek és a gazdag vizuális élménynek köszönhetően a tévé képernyője előtt is úgy érezhetjük magunkat, mintha magunk is ott ülnénk a stadion lelátóján.

Most érkezett

Ezt már olvasta?

Partnerek

Országos Diák és Szabadidősport SzövetségSpecial Olympics HungaryMagyar Paralimpiai Bizottság

Támogatók

Intensive Krav Maga Don Vito - pizzeria & ristorante

Médiapartnerek

 

Kövess bennünket

Facebook